Bu Blogda Ara

10 Mayıs 2011 Salı

Schwerer Panzerspähwagen(BİRAZ TEKNİK BİLGİ)

Dosya:SdKfz232-8rad-ardennes-france-1940.png
Alman SdKfz 232 (8 tekerlekli) araç Fransa Seferi sırasında Ardennes (Mayıs 1940).
Schwere Panzerspähwagen (türkçe→Ağır Zırhlı Araç), Nazi Almanyası döneminde Alman ordusu Wehrmacht ın II. Dünya Savaşı sırasında kullandığı 6 veya 8 tekerlekli zırhlı araçtır.
Alman ordusu, zırhlı araçları keşif aracı olarak kullanıyor ve bu araçlar arkadan gelen Panzer tank birliklerine haber veriyordu.
Tarihi
Ağır Panzerspähwagens büyük ve biçimsiz görünmelerine rağmen Alman ordusu içerisindeki en hızlı araçlardandı. Orijinal olarak 6 tekerlekli 6X4 çekiş sistemli ve zırhlı model ilerleyen yıllarda 8 tekerlekli bir hal aldı.
İlk görevleri 1939 daki Polonya Seferi ve Fransa Seferi idi.Özellikle telsiz sistemleri sayesinde şehir çatışmalarında piyade birliklerine yardımcı oluyorlardı. Daha sonra bu araçları Ruya nın işgali ve Kuzey Afrika Cephesi nde kullanıldı. Çok sert hava koşulları bu araçları zorladı. Özellikle 150 kadar SdKfz. 232 Ruya nın işgali sırasında ilk yağışlı sezonda iş göremez hale geldi. Çöl ortamında ise sıcak ve kum araçları kötü etkiledi. Ama Erwin Rommel özellikle çölü geçmek için 8 tekerlekli bu araçlardan oldukça faydalandı.Afrika Cephesi
] kullanılarak koruma arttırıldı.

Silahları 

Bütün SdKfz. 232 ler 2 cm KwK 30 L/55 otomatik top ile donatılmıştı. Bu silah 2 cm FlaK 30 Uçaksavar topu ndan dönüştürülmüştü. Dakikada 280 mermi atarak karşısındaki zırhlı araca yüksek zarar verebilirdi.

Ama 2 cm bu topun etkisi düşman tanklarına karşı etkisizdi. Bu yüzden ileride bu toptan daha güçlü SdKfz. 234 Puma bir top kullanıldı . Yeni geliştirilen zırh delici patlayıcı mermilerin ortaya çıkması ile bu silahlar dahada etkili oldu.

Motor özellikleri

 232 üzerinde 155 beygir (116 kW), sekiz silindirli Büssing-NAG L8V-G benzinli motor vardı. Bu motor araca maksimum 85 km/s hız ve 300 km menzil sağlıyordu.

Mürettabat

4 kişilik mürettabatı komutan ve silahçı (taret kısmında otururdu), sürücü ve yardımcısı ise ön tarafta sağlı sollu otururdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder